Wednesday 8 November 2017

Aksjeopsjoner Hvis Selskapet Blir Solgt


Jeg jobber for et børsnotert selskap som ble kjøpt opp av et annet børsnotert selskap. Jeg eier også aksjer av innskrenkede aksjeenheter til firmaet mitt. Alle mine aksjer er planlagt til å investere langt etter at oppkjøpet vil bli gjennomført. Det som vanligvis skjer med uveide aksjeopsjoner, begrensede aksjeenheter i løpet av et oppkjøp. Jeg antar at de vil bli brukt til å gi meg en likeverdig mengde av mitt nye arbeidsgiverlager, med samme inntjeningsdato. Det er en rekke mulige utfall ved et oppkjøp. De inkluderer, men er ikke begrenset til: 1) Full opptjening automatisk ved oppkjøp, 2) Delvis utvinning av et oppkjøp med avsetning for ytterligere opptjening ved opphør etter oppkjøp, 3) Delvis utvinning av et oppkjøp uten avsetning for ytterligere opptjening ved oppsigelse etter et oppkjøp. og 4) ingen utvinning av et oppkjøp uten avsetning for akselerasjon etter oppkjøp. Uavhengig av det svaret, er jeg fremdeles nysgjerrig på å høre fra noen andre som har gått gjennom dette scenariet og hvordan det fungerte for dem, spesielt hvis det ikke er et av resultatene beskrevet i den artikkelen som er koblet over. I henhold til det offentlig innleverte Form 8-K-dokumentet for oppkjøpet, vil jeg få en rettferdig mengde uvestret lager med samme tidsplan. Flott Dette er et flott spørsmål. Ive deltok i en avtale som den som en ansatt, og jeg vet også om venner og familie som har vært involvert i en buyout. Kort sagt: Den oppdaterte delen av spørsmålet ditt er riktig: Det er ingen enkelt behandling. Hva skjer med ubebrevne aksjemarked (RSUer), uvestede ansatteopsjoner mv., Varierer fra sak til sak. Videre burde det som skal skje i ditt tilfelle vært beskrevet i bevilgningsdokumentasjonen som du (forhåpentligvis) mottok da du ble utstedt begrenset lager i utgangspunktet. Uansett, her er de to sakene Ive sett skje før: Umiddelbar opptreden av alle enheter. Umiddelbar inntjening er ofte tilfelle med RSUer eller opsjoner som er gitt til ledere eller nøkkelpersoner. Bidragsdokumentasjonen beskriver vanligvis de tilfellene som vil ha umiddelbar inntjening. Et av tilfellene er vanligvis en Change inof Control (CIC eller COC) bestemmelse, utløst i en buyout. Andre umiddelbare oppgjørssaker kan være når nøkkelpersonell avsluttes uten grunn eller dør. Vilkårene varierer, og forhandles ofte av skarpe nøkkelpersoner. Konvertering av enhetene til en ny tidsplan. Hvis noe er mer typisk for vanlige tilskudd på ansatteivå, tror jeg dette ville være. Generelt vil slike RSU - eller opsjonsbevillinger konverteres til avtaleprisen til en ny tidsplan med identiske datoer og inntjeningsprosent, men et nytt antall enheter og dollar eller strykpris, vanligvis så sluttresultatet ville ha vært det samme som før avtalen. Jeg er også nysgjerrig på om noen andre har vært gjennom en buyout, eller vet hvem som har vært gjennom en buyout, og hvordan de ble behandlet. Takk for det gode svaret. Jeg gravd opp doktorgradsdokumenter, og det kjennetegn jeg får av det er at alle de beskrevne utfallene (her i dette spørsmålet og i avtalen) er mulige: en rekkevidde fra det ikke-så rettferdige til det veldig rettferdige, og til fallfallene. Jeg antar at jeg må vente og se, dessverre, som jeg er absolutt ikke en C-nivå eller quotkeyquot exec-ansatt. ndash Mike Apr 20 10 at 16:25 Gikk gjennom en buyout hos et programvarefirma - de konverterte mine aksjeopsjoner til det nye selskapets aksje i samme tidsplan som de var før. (Og så tilbød oss ​​en ny nyutleiepakke og en oppbevaringsbonus, bare fordi de ønsket å holde ansatte rundt.) Ndash fennec 25 april 10 kl 17:40 Jeg jobbet for et lite privat tech selskap som ble innhentet av en større børsnoterte tech selskap. Mine aksjer ble akselerert med 18 måneder, som skrevet i kontrakten. Jeg utøvde disse aksjene til en svært lav aksjekurs (under 1) og fikk like mange aksjer i det nye selskapet. Gjorde ca 300 000 før skatt. Dette var i 2000. (Jeg elsker hvordan regjeringen regnet oss rik det året, men har aldri gjort det beløpet siden) besvart 29. mars kl 11:17 Ditt svar 2017 Stack Exchange, IncWhat skjer med mine anropsalternativer dersom det underliggende selskapet er kjøpt ut Artikkel 50 er en forhandlings - og oppgjørsklausul i EU-traktaten som skisserer trinnene som skal tas for ethvert land som. Beta er et mål for volatiliteten, eller systematisk risiko, av en sikkerhet eller en portefølje i forhold til markedet som helhet. En type skatt belastet kapitalgevinster pådratt av enkeltpersoner og selskaper. Kapitalgevinst er fortjenesten som en investor. En ordre om å kjøpe en sikkerhet til eller under en spesifisert pris. En kjøpsgrenseordre tillater handelsmenn og investorer å spesifisere. En IRS-regelen (Internal Revenue Service) som tillater straffefri uttak fra en IRA-konto. Regelen krever det. Det første salg av aksjer av et privat selskap til publikum. IPOs utstedes ofte av mindre, yngre selskaper som søker the. FAQs ndash Aksjeopsjoner Q. Gis opsjoner utløper A. Aksjeopsjoner utløper. Utløpsperioden varierer fra plan til plan. Spor alternativene dine treningsperioder og utløpsdatoer veldig tett fordi når alternativene dine utløper, er de verdiløse. Det er ofte spesielle regler for avslutte og pensjonerte medarbeidere, og ansatte som har dødd. Disse livshendelsene kan akselerere utløpet. Sjekk planreglene dine for detaljer om utløpsdatoer. Q. Hvordan påvirker fortjenesten når jeg kan utøve opsjonene mine A. Din plan kan ha en opptjeningsperiode som påvirker tiden du må utøve alternativene dine. En opptjeningsperiode er tid i løpet av opsjonsbeløpet som du må vente til du får lov til å utøve opsjonene dine. Herersquos et eksempel: Hvis opsjonstiden din er 10 år, og inntjeningsperioden er to år, kan du begynne å utøve dine innvilgede opsjoner fra det andre årsdagen for opsjonstildelingen. Dette innebærer i hovedsak at du har en åtteårig tidsramme hvor du kan utøve alternativene dine. Dette kalles øvelsesperioden. Generelt, i løpet av treningsperioden, kan du bestemme hvor mange alternativer du kan trene av gangen og når du skal trene dem. Q. Er et aksjeopsjon det samme som en andel av emittentenrsquos A-aksje A. Nei. A aksjeopsjon gir deg bare rett til å kjøpe de underliggende aksjene representert ved opsjonen for en fremtidig periode til en forutbestemt pris. Spørsmål: Kan jeg bruke et alternativ mer enn en gang A. Nei. Når et aksjeopsjon er utøvd, kan det ikke brukes igjen. Q. Betal opsjoner utbytte A. Nei. Utbytte utbetales ikke på utestående aksjeopsjoner. Q. Hva skjer med aksjeopsjoner hvis du forlater arbeidsgiveren din A. Det er vanligvis spesielle regler i tilfelle du forlater arbeidsgiveren, pensjonere eller dø. Se arbeidsgiverens planer for detaljer. Q. Hva er en rettferdig markedsverdi av et alternativ A. Den virkelige markedsverdien er prisen som brukes til å beregne skattepliktig gevinst og kildeskatt for ikke-kvalifiserte aksjeopsjoner (NSO) eller alternativt minimumsskatt for opsjonsopsjoner (ISO) . Den Fair Market Value er definert av din companyrsquos plan. Q. Hva er blackout datoer og når brukes de A. Blackout datoer er perioder med begrensninger på utøvelse av aksjeopsjoner. Blackout datoer sammenfall ofte med companyrsquos regnskapsårets slutt, utbytte tidsplaner og kalenderårets slutt. For mer informasjon om planensquos blackout datoer (hvis noen), se companyrsquos plan regler. Q. Jeg har nettopp utført en oppgave og selg av aksjeopsjonene mine, når utgjør handelen A. Din opsjonsopsjon vil avgjøre om tre virkedager. Provenuet (mindre opsjonskostnader, meglerprovisjoner og gebyrer og avgifter) blir automatisk deponert i din Fidelity-konto. Q. Hvordan får jeg inntektene fra mitt opsjonssalg A. Din opsjonsopsjon vil avgjøre om tre virkedager. Provenuet (mindre opsjonskostnader, meglerprovisjoner og gebyrer og avgifter) blir automatisk deponert i din Fidelity-konto. Spørsmål: Hvordan bruker jeg Fidelity-kontoen? Tenk på din Fidelity-konto som en alt i en meglerkonto som tilbyr kontanter, tjenester for planlegging og veiledning, online trading og et bredt spekter av investeringer som aksjer, obligasjoner og verdipapirfond. Bruk din Fidelity-konto som en gateway til investeringsprodukter og - tjenester som kan hjelpe dine behov. Lære mer. Vanlige spørsmål om skatter Q. Er det skattemessige konsekvenser når aksjeopsjoner utøves A. Ja, det er skattemessige konsekvenser ndash, og de kan være betydelige. Utøvende aksjeopsjoner er en sofistikert og noen ganger komplisert transaksjon. Før du vurderer å utøve aksjeopsjonene dine, må du ta kontakt med en skattemessig rådgiver. Q. I løpet av året utøvde jeg noen ikke-kvalifiserte opsjoner på ansatte i en øvelses-og-selgstransaksjon (en ldquocashless exerciserdquo). Hvorfor gjenspeiles resultatene av denne transaksjonen både på min W-2 og på et skjema 1099-B A. Fidelity jobber for å gjøre din trening og salgstransaksjon enkel og sømløs for deg, så det ser ut til at du er en enkelt transaksjon . For føderal inntektsskatt er imidlertid en øvelses-og-selgstransaksjon (kontantløs utøvelse) av ikke-kvalifisert personalopsjoner behandlet som to separate transaksjoner: en øvelse og et salg. Den første transaksjonen er utøvelsen av dine aksjeopsjoner, hvor spredningen (forskjellen mellom tildelingspris og markedsverdien av aksjene på tidspunktet for utøvelsen) behandles som ordinær kompensasjonsinntekt. Den er inkludert på skjemaet W-2 du mottar fra din arbeidsgiver. Den rettferdige markedsverdien av de anskaffede aksjene bestemmes i henhold til planreglene. Det er vanligvis prisen på aksjen på det tidligere dayrsquos markedet i nærheten. Den andre transaksjonen ndash salg av aksjene som er anskaffet, behandles som en separat transaksjon. Denne salgstransaksjonen må rapporteres av megleren på Form 1099-B, og rapporteres på Schedule D i din føderale inntektsskatt. Formular 1099-B rapporterer brutto salgsinntektene, ikke noe nettoinntekt, du vil ikke bli pålagt å betale skatt to ganger på dette beløpet. Skattegrunnlaget for aksjene som er oppkjøpt i øvelsen, er lik aksjens virkelige markedsverdi minus beløpet du betalte for aksjene (tilskuddskurs) pluss beløpet behandlet som ordinær inntekt (spredningen). I en utøvelses-og-selgstransaksjon vil skattegrunnlaget derfor normalt være lik eller i nærheten av salgsprisen i salgstransaksjonen. Som et resultat vil du ikke vanligvis rapportere kun minimal gevinster eller tap, om noen, på salgstrinnet i denne transaksjonen (selv om provisjoner som er betalt på salget, ville redusere salgsinntektene som ble rapportert i Schedule D, noe som i seg selv ville resultere i en kort terminkapital i likhet med provisjonen betalt). En utøvelse-og-hold-transaksjon av ikke-kvalifiserte aksjeopsjoner inkluderer bare utøvelsesdelen av disse to transaksjonene, og involverer ikke en Form 1099-B. Du bør være oppmerksom på at statlig og lokal skattemessig behandling av disse transaksjonene kan variere, og at skattemessig behandling av incentivaksjoner (ISOs) følger ulike regler. Du blir oppfordret til å konsultere din egen skatterådgiver angående skattemessige konsekvenser av aksjeopsjonene dine. Q. Hva er en diskvalifiserende disposisjon A. En diskvalifiserende disposisjon oppstår når du selger aksjer før den angitte ventetiden, som har skatteimplikasjoner. Diskvalifiserende disposisjoner gjelder for opsjonsopsjoner og kvalifiserte aksjekjøpsplaner. For mer informasjon, kontakt din skatterådgiver. Q. Hva er den alternative minimumskatten (AMT) A. Den alternative minimumskatten (AMT) er et skattesystem som utfyller det føderale inntektsskattesystemet. Målet med AMT er å sikre at alle som drar nytte av visse skattefordeler, betaler minst et minimum av skatt. For mer informasjon om hvordan AMT kan påvirke situasjonen din, ta kontakt med skatteadministratoren. Q. Hvordan betaler jeg skattene når jeg starter en øvelses-og-selgstransaksjon A. Skattene som skylder gevinsten (rettferdig markedsverdi på tidspunktet du selger, minus stipendprisen), minus meglerprovisjoner og gjeldende avgifter fra en utøvelse og salgstransaksjon trekkes fra inntektene fra aksjesalget. Din arbeidsgiver gir skattesatser. Se Treningsopsjoner for mer informasjon. Du vil kanskje kontakte skatteadministratoren for informasjon som er spesifikk for situasjonen. Spørsmål: Hvordan selger jeg aksjer i kontoen min som ikke er en del av min opsjonsplan A. Logg inn på kontoen din og velg følgende: Kontoer for forsterker Handelsflate Portefølje Velg Handling-rullegardin Velg handelsbeholdninger Q. Hvordan ser jeg på de ulike delene i min Fidelity-konto A. Etter å logge på kontoen din, velg Posisjoner fra rullegardinmenyen. Fra dette skjermbildet klikker du Kostnadsgrunnlag i midtfanen og velger Vis masse fra posisjoner hvor flere deler eksisterer mye. Delpartier uthevet i blått indikerer aksjer som ved salg, kan skape skatteimplikasjoner og er gjenstand for diskvalifiserende disposisjoner. Q. Hvordan kan jeg avgjøre hva skattemessige konsekvenser kan være hvis jeg solgte mine aksjer A. Under Select Action - positionscost basis, viser Fidelity i blå gevinsten for det bestemte partiet. Etter at du har klikket på varen, kan følgende melding vises: Dine rapporterte salgstransaksjoner inkluderer ett eller flere salg av aksjer du har kjøpt gjennom en egenkapitalkompensasjonsplan som er diskvalifiserte disposisjoner i skattemessig form, gevinst som kan behandles som ordinær inntekt i stedet for kapital gevinst. Spørsmål: Hvordan velger jeg et bestemt delparti når jeg selger aksjeselskap A. Etter at du har logget deg på kontoen din, velger du Handelslager fra rullegardinmenyen. Fra dette skjermbildet velger du kontonummeret du vil selge aksjene dine på lager. Skriv inn antall aksjer, symbol og pris, og klikk på Specific Share Trading. Skriv inn de spesifikke delene du vil selge og prioriteringen de blir solgt. Velg Fortsett, Bekreft bestillingen, og velg Stedbestilling. Hvis du holder mye som kan gi opphav til en ldquodisqualifying dispositionrdquo (se ovenfor), bør du nøye vurdere skattekonsekvensene av partspesifikasjonen. Jeg har noen av pengemulighetene med ganske langt utløpsdatoer (Jan 2013, for eksempel) . Hva skjer hvis det underliggende selskapet er anskaffet før da, mens jeg fortsatt har opsjonene, utløper de umiddelbart verdiløs Hva om hvis oppkjøpsprisen er større enn aksjekursen, kan vi ta et konkret eksempel. Motorola ble nettopp kjøpt av Google, sier for 38 per aksje (jeg vet ikke det eksakte nummeret). Si at jeg hadde januar 2013 anropsalternativer med en 30-pris. Selvfølgelig akkurat nå mens Motorola fortsatt handler, kan jeg selge eller trene dem, men hva med når Motorola-lager ikke lenger eksisterer. Hva om de hadde en 40-pris. Skal jeg bare bli skrudd. Er det noen måte de kunne konverteres til Google-alternativer ( Jeg antar ikke) spurte Aug 15 11 på 16:59 Mye kan avhenge av arten av en buyout, noen ganger er det for lager og kontanter, noen ganger bare lager, eller i tilfelle av denne google avtale, alle kontanter. Siden denne avtalen ble brukt, diskutere hva som skjer i en kontant kjøp. Hvis aksjekursen går høyt nok før kjøpsdatoen for å sette deg i pengene, trekk du utløseren før avregningsdatoen (i noen tilfeller kan det bli trukket for deg, se nedenfor). Ellers, når kjøpet oppstår, vil du enten bli gjort eller kanskje motta justerte opsjoner på lageret av selskapet som gjorde buyout (ikke aktuelt i en kontant kjøp). Vanligvis prisen vil nærme seg, men ikke overstige buyout prisen som tiden kommer nær buyout dato. Hvis kjøpsprisen er over ditt valgpris, så har du noe håp om å være i pengene på et tidspunkt før buyout bare være sikker på å trene i tide. Du må sjekke utskrift på opsjonskontrakten selv for å se om den hadde noen bestemmelse som bestemmer hva som skjer i tilfelle en buyout. Det vil fortelle deg hva som skjer med dine spesielle alternativer. For eksempel Joe Taxpayer bare endret svaret sitt for å inkludere standardspråket fra CBOE på sine alternativer, som hvis jeg leser det riktig betyr at hvis du har opsjoner via dem, må du sjekke med megleren for å se hva om noen spesielle øvelsesoppgjørsprosedyrer blir pålagt av CBOE i dette tilfellet. besvart aug 15 11 kl 21:51 Når buyout skjer, er 30 streiken verdt 10, som i pengene, får du 10 (1000 per kontrakt). Ja, 40-streiken er ganske verdiløs, den falt faktisk i verdi i dag. Noen tilbud er formulert som et tilbud eller en intensjon, så et nytt tilbud kan komme inn. Dette ser ut til å være en ferdig avtale. Under visse uvanlige omstendigheter kan det ikke være mulig for avdekket samtaleforfattere av fysisk leveringslager og aksjeindeksopsjoner å oppnå de underliggende aksjepapirene for å oppfylle sine oppgjørsforpliktelser etter øvelsen. Dette kan for eksempel skje i tilfelle et vellykket anbudsbud for alle eller vesentlig alle utestående aksjer i en underliggende sikkerhet eller om handel med underliggende sikkerhetsstillelse ble opphørt eller suspendert. I situasjoner av den typen kan OCC pålegge spesielle øvelsesoppgjørsprosedyrer. Disse spesielle prosedyrene som bare gjelder for samtaler og bare når en tilordnet forfatter ikke klarer å oppnå den underliggende sikkerheten, kan innebære suspensjon av oppgjørsforpliktelsen til innehaveren og forfatteren og eller fastsettelsen av kontantoppgjørspriser i stedet for levering av den underliggende sikkerheten . Under slike omstendigheter kan OCC også forby utøvelsen av setter av innehavere som ikke ville kunne levere den underliggende sikkerheten på opptaksdato. Når spesielle utøvelsesavgjørelser pålegges, vil OCC kunngjøre sine Clearingmedlemmer hvordan bosetningene skal håndteres. Investorer kan få denne informasjonen fra sine meglerfirmaer. Jeg tror dette bekrefter min observasjon. Gledelig å diskutere om en leser føler seg ellers. svarte aug 15 11 kl 20:44

No comments:

Post a Comment